28.12.2012

Läskihistoriaa

Olen ollut lapsesta asti lihava. Neuvolakortissani on jo vauva-ajalta maininta siitä, että vauva on pikkusen liian pullea :) Koko lapsuusaikani olin enemmän ja vähemmän pyöreä. Teininä olin "se läski", jonka kanssa kukaan ei halunnut "alkaa oleen" koska olin niin läski. Myös aikusiällä olen ollut aina ylipainoinen. Olen kuitenkin onnistunut tiputtamaan painoani hitaasti, mutta varmasti noin 15 kiloa. Aikaa tähän on kulunut vuosia. Paino on tippunut pikkuhiljaa ja pysynyt melko hyvin poissa. Välillä on ollut aikoja, kun kiloja on tullut takaisin reilustikkin. Tästä nykyisestäkin painosta olen ollut vielä melkein viitisen kiloa kevyempi. 

Tässä kuvassa olen mummulassa, enkä näytä kyllä mitenkään kauheen pullukalta :) 

 
 Noh, tässä oonki sitten VASTA 15. vee ja näin iso :/ Sain kuullakin koostani sitten koko yläasteen ajan...


Mutta eipä anneta menneiden vaivata päätä liikaa :) Uskon, että mennyttä on turha murehtia ja katse on nyt suunnattava eteenpäin! En mistään hinnasta ottaisi takaisin niitä 15 kiloa! Vaikka 15 kiloa ei ole vielä aivan järjetön pudotus, on se tämmösessä kropassa aika paljon. Ja se pudotus on tuonut mukanaan niin paljon hyvää mun elämään, että haluan ehdottomasti jatkaa matkaa tässä projektissa.  

Paino on enimmillään ollut kolminumeroinen luku ja se on paljon kun pituutta on 165cm. Nykyään olen jo aika kaukana siitä kolminumeroisesta luvusta, mutta matkaa normaalipainoon on vielä kymmeniä kiloja. 

Tämä kuva on nuorimman veljeni rippijuhlista kesällä 2010


 
 Vasemmalla tänään otettu kuva ja oikealla kesällä 2010 otettu kuva. Painoeroa noin 10 kiloa. Kuvissa mulla on samat vaatteet päällä, tuo neule ei välttämättä näytä, mutta tuntui melko isolta päällä :) Housut sen sijaan näyttäs olevan yhtä tiukat :D Mutta mittanauhan mukaan jaloista on kyllä lähteny moooonta senttiä! 




Ei oikeen ole tää peiliposetus vielä hallussa :D Pitää varmaan harjotella ja peilin pesu vois olla kans jees! Mukavasti turvottaa tuosta vatsan seudulta näin joulun jälkeen... Oon kovasti tykästynyt noihin Better Bodies- collegehousuhin! Laihtumisen tuomista positiivisista jutuista yks parhammista on vaatteet. Niitä löytyy huomattavasti helpommin ja saa just semmosia kuin haluaa. En enää ikinä halua tyytyä Great Girls ja Big is Beautiful- malliston vaatteisiin, vaikka onhan niissäkin tyylikkäitä. Tiedän, että aika monet naiset tietävät, mitä tarkoitan tällä :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti